Anasayfa
Hakkımızda
Okulun Tarihçesi

Okulun Tarİhçesİ

Kalem Vakfı Okulları 2000 yılında Doç. Dr. Osman Sezgin’in liderliğinde kuruldu. Kuruluş amacı “eğitim” olan bu güzide kurum kurulduğu yıldan itibaren birçok faaliyette Türk eğitim sisteminde öncü olmayı başardı. Oryantasyon Haftası, İnsanî Erdemler Programı, Demokrasi Eğitimi, Dolma Kalem Eğitimi, Zekâ Eğitimi, Üstün Zekâlı Eğitimi, Özel Eğitim Programı ve burada sayamayacağımız birçok faaliyetle Çamlıca Tepesi’nde fizikî olarak zirvede olmak beraber başarılarıyla da zirvededir. 2013 yılında Kalem Eğitim Kurumları, Kalem Vakfı Okulları adını alan Kalem Vakfı Okulları, Kalemlik Anaokulu, Kalem İlkokulu, Kalem Ortaokulu ve Kalem Anadolu Lisesi'nden oluşmaktadır.

Bir okulun tarihi çok önemlidir. Kalem’in tarihi de başarılarla doludur. Bu başarılar sadece vitrin başarıları değildir. Eğitim konusunda ufuk açan başarılardır. Meselâ Kalem Vakfı Okulları Türk Eğitim Sistemine yön vermekle kalmayıp, bununla birlikte uluslararası arenada da çıkardığı uluslararası dergi  - Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi- ile de Türk milletinin iftiharı olmaya devam ediyor. Kalem Vakfı Okullarının ayrıcalıklarından birisi de bünyesinde bir “öğretmen yetiştirme enstitüsü”   bulundurmasıdır. Kalem Vakfı Okulları, bünyesinde öğretmen yetiştirme enstitüsü bulunan ilk eğitim kurumudur.

KALEM VAKFI ANADOLU LİSESİ

Eğitimde, tarihinden ve milli kültüründen aldığı birikimi, bilimsel gerçeklerle birleştirerek kendine özgü uygulamalarıyla sadece Türk eğitim sistemine değil, Dünya eğitim sistemlerine de yeni çığırlar açan Kalem Vakfı Okulları, geçmişinden aldığı tecrübe ve bilgi birikimini ortaöğretim çağındaki yavrularımıza da aktarmak maksadıyla, 2014-2015 eğitim öğretim yılında, Kalem Anadolu Lisesini açarak eğitim faaliyetlerine bütün hızıyla devam etmektedir. İyi insan yetiştirme idealiyle yola çıkan Kalem Vakfı Okullarının hedefleri arasında, öğrencilerimizi sadece Ygs ve Lys sınavlarına hazırlamak değil, günümüzün en fazla ihtiyaç duyulan hasletleri olan ahlâklı, terbiyeli, şahsiyet bütünlüğünü sağlamış, zaman ve mekan bana emanettir şuurunda olan, iç hürriyetini temin etmiş, inancından, tarihinden aldığı idealleri gerçekleştirmek ve yaşatmak için yaşayan nesiller yetiştirmek yer almaktadır.

Bu maksatlarla Kalem Anadolu Lisesinde, hazırlık sınıflarından on ikinci sınıflara kadar bütün öğrencilerimize, İnsâni Erdemlerle donanımlı, bilimsel gelişmeleri rahatlıkla takip edebilecek seviyede lisan eğitimi almış, geçmişiyle kuvvetli bağları sağlamak için atalarının kullandığı Tarihi Türkçeye vâkıf, ideal sahibi nesiller olarak yetişmelerini temin edecek programlar uygulamaya çalışıyoruz.